Programy rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Rachanie
Programy rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Rachanie
Tytuł
projektu: Programy
rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Rachanie
Nazwa
programu: Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytet X
Lepsza edukacja, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego
2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego Plus
Nr
umowy o dofinansowanie: 155/FELU.10.03-IZ.00-0119/23 z dnia
31.01.2024 r.
Wartość
projektu: 1 647 655,34 zł
Wartość
dofinansowania: 1 471 055,34 zł
Wkład
własny (rzeczowy): 176 600,00 zł
Termin
realizacji: 01.01.2024 r. – 30.06.2026 r.
Szkoły objęte wsparciem w ramach projektu:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rachaniach
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Michalowie
Szkoła Podstawowa im. Ks. Błażeja Nowosada w Wożuczynie.
Działania realizowane w ramach projektu:
doskonalenie zawodowe nauczycieli ze szkół objętych wsparciem (kursy i studia podyplomowe),
zakup wyposażenia i doposażenie w pomoce pracowni i sal lekcyjnych wykorzystywanych w realizacji projektu (montaż systemu informacji przestrzennej i odnajdywania drogi, wyposażenie pracowni tematycznych),
zajęcia rozwijające, wspierające i wyrównawcze oraz doradztwo zawodowe (zajęcia z robotyki, językowe, przyrodniczo-ekologiczne, logopedyczne, społeczne, wyrównawcze matematyczno-polonistyczne, doradztwo zawodowe, poradnictwo pedagogiczne, wyjazdy edukacyjne na UMCS i do Centrum Nauki Kopernik oraz zawodoznawcze do zakładów pracy).
Grupy docelowe:
257 uczniów (124 dziewcząt, 133 chłopców), w tym: co najmniej 10 osób obcego pochodzenia, min. 7 osób z niepełnosprawnościami, 20 osób z opiniami o potrzebie przyspieszonego postępowania,
54 nauczycieli (40 kobiet, 14 mężczyzn).
Cel projektu: Celem głównym projektu jest zwiększenie dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia ogólnego, poprzez realizację programu rozwojowego szkół, których organem prowadzącym jest Gmina Rachanie.
Efekty, rezultaty projektu:
wzrost wiedzy, umiejętności i kwalifikacji uczniów, a w szczególności wzrost pomocy uczniom z dysfunkcjami oraz wspomaganie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego,
wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów,
poprawa jakości kształcenia, co doprowadzi do lepszych wyników podczas egzaminów uczniów klas VIII,
podnoszenie kompetencji nauczycieli, które powinno przełożyć się na lepsze nastawienie do pracy i większe zaangażowanie w realizację celów edukacyjnych szkoły,
rozwój innowacyjnych metod nauczania,
poprawa jakości kapitału ludzkiego w Regionie,
podnoszenie standardów wyposażenia w nowoczesny sprzęt w szkołach,
poprawa dostępności szkół.