Programy rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Rachanie
Tytuł
projektu: Programy
rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Rachanie
Nazwa
programu: Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytet X
Lepsza edukacja, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego
2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu
Społecznego Plus
Nr
umowy o dofinansowanie: 155/FELU.10.03-IZ.00-0119/23 z dnia
31.01.2024 r.
Wartość
projektu: 1 647 655,34 zł
Wartość
dofinansowania: 1 471 055,34 zł
Wkład
własny (rzeczowy): 176 600,00 zł
Termin
realizacji: 01.01.2024 r. – 30.06.2026 r.
Szkoły
objęte wsparciem w ramach projektu:
-
Szkoła
Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rachaniach -
Zespół
Szkolno-Przedszkolny w Michalowie -
Szkoła
Podstawowa im. Ks. Błażeja Nowosada w Wożuczynie.
Działania
realizowane w ramach projektu:
-
doskonalenie
zawodowe nauczycieli ze szkół objętych wsparciem (kursy i studia
podyplomowe), -
zakup
wyposażenia i doposażenie w pomoce pracowni i sal lekcyjnych
wykorzystywanych w realizacji projektu (montaż systemu informacji
przestrzennej i odnajdywania drogi, wyposażenie pracowni
tematycznych), -
zajęcia
rozwijające, wspierające i wyrównawcze oraz doradztwo zawodowe
(zajęcia z robotyki, językowe, przyrodniczo-ekologiczne,
logopedyczne, społeczne, wyrównawcze matematyczno-polonistyczne,
doradztwo zawodowe, poradnictwo pedagogiczne, wyjazdy edukacyjne na
UMCS i do Centrum Nauki Kopernik oraz zawodoznawcze do
zakładów pracy).
Grupy
docelowe:
-
257
uczniów (124 dziewcząt, 133 chłopców), w tym: co najmniej 10
osób obcego pochodzenia, min. 7 osób z niepełnosprawnościami, 20
osób z opiniami o potrzebie przyspieszonego postępowania, -
54
nauczycieli (40 kobiet, 14 mężczyzn).
Cel
projektu: Celem głównym projektu jest zwiększenie dostępu
do dobrej jakości, włączającego kształcenia ogólnego, poprzez
realizację programu rozwojowego szkół, których organem
prowadzącym jest Gmina Rachanie.
Efekty,
rezultaty projektu:
-
wzrost
wiedzy, umiejętności i kwalifikacji uczniów, a w szczególności
wzrost pomocy uczniom z dysfunkcjami oraz wspomaganie rozwoju
intelektualnego i emocjonalnego, -
wyrównywanie
szans edukacyjnych uczniów, -
poprawa
jakości kształcenia, co doprowadzi do lepszych wyników podczas
egzaminów uczniów klas VIII, -
podnoszenie
kompetencji nauczycieli, które powinno przełożyć się na lepsze
nastawienie do pracy i większe zaangażowanie w realizację celów
edukacyjnych szkoły, -
rozwój
innowacyjnych metod nauczania, -
poprawa
jakości kapitału ludzkiego w Regionie, -
podnoszenie
standardów wyposażenia w nowoczesny sprzęt w szkołach, -
poprawa
dostępności szkół.